22 Μαΐου 2019

12+1 Ερωτήσεις για τα σχολεία - Απαντήσεις του υποψηφίου Δημάρχου Νικήτα Κανάκη - #μετονΝικήτα


Σας υπενθυμίζουμε  ότι η Ένωση Γονέων Παπάγου-Χολαργού μεταφέροντας την φωνή των γονιών του δήμου μας  για τα θέματα που αφορούν  στην εκπαίδευση και τα σχολεία μας και  που θα κληθεί να διαχειριστεί η δημοτική αρχή που θα προκύψει από τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, έστειλε 12+1 ερωτήματα σε όλους τους υποψήφιους δημάρχους του τόπου μας. 
Είχαμε δηλώσει ότι οι  απαντήσεις θα δημοσιοποιηθούν (ανάλογα με την σειρά που θα μας σταλούν).
Ακολουθούν οι  απαντήσεις που μας έδωσε ο  υποψήφιος Δήμαρχος Νικήτας Κανάκης, Επικεφαλής του συνδυασμού "# μετονΝικήτα".

Απαντήσεις της Δημοτικής Παράταξης
#μετονΝικήτα
στις 12 + 1 ερωτήσεις της Ένωσης Γονέων Παπάγου-Χολαργού

Αφού σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία που πήρατε να συγκεντρώσετε όλα τα θέματα που απασχολούν τη σχολική κοινότητα και να τα απευθύνετε στους υποψήφιους Δημάρχους, ως μια έμμεση δέσμευση για την επόμενη μέρα, θα ήθελα να σχολιάσω ότι διαβάζοντας τις 13 ερωτήσεις και το πώς αυτές μας διατυπώθηκαν, κατάλαβα ότι αναδεικνύουν 13 αντίστοιχα μεγάλα θέματα που φαίνεται σαφώς ότι η Δημοτική Αρχή Αποστολόπουλου δεν κατάφερε να λύσει ή ακόμη και να αντιμετωπίσει στα 5 χρόνια της διοίκησης του.
Διαβάζοντας στη συνέχεια τις απαντήσεις του ίδιου του Δημάρχου νομίζω ότι απλά επιβεβαιώνει αυτό ακριβώς. Απαντά συχνά άλλα από αυτά που ρωτάτε, χρησιμοποιεί ανακριβή στοιχεία που όλοι όσοι στην τοπική κοινωνία ασχολούνται λίγο με το θέμα των σχολείων το αντιλαμβάνονται εύκολα και άλλωστε η εικόνα των σχολείων μας τον διαψεύδει. Καταλήγω λοιπόν στο συμπέρασμα ότι έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε, από την 1η Σεπτεμβρίου γιατί η εικόνα των σχολείων που έχουμε δε μας αξίζει! 



1.  Σε ποιες σχετικές ενέργειες θα προβείτε και από που θα αντλήσετε ή θα διεκδικήσετε τα απαραίτητα κονδύλια, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δήμο μας;


Όταν ως δημοτική αρχή ανέχεσαι να έχεις σχολεία με σαρδελοποιημένους μαθητές και να μην κάνεις τίποτα. Όταν έχεις σχολεία που έχουν εμφανιστεί τα σίδερα του φέροντα οργανισμού του κτιρίου. Όταν έχεις τουαλέτες μη επισκέψιμες. Και τέλος, όταν παρότι διαθέτεις ένα δημοτικό ταμείο 9,5 εκατομμυρίων ευρώ,δαπανάς για τη συντήρηση και τις επισκευές ετησίως περί τις 150.000 ευρώ για 23 σχολεία, φορτώνοντας με επιπλέον φόρο τους δημότες σου, τότε πολύ εύκολααντιλαμβάνεται κανείς ότι αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η πολιτική βούληση και οι προτεραιότητες που θέτει μία νέα δημοτική αρχή.

Γι αυτό εμείς λέμε, ότι αυτό που πρωτίστως χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση να στηρίξεις τα σχολεία σου. Για εμάς η παιδεία, οι μαθητές και οι μαθήτριες και τα σχολειά μας αποτελούν την πρώτη μας προτεραιότητα. Και η απλή αναλογική είναι η μεγάλη ευκαιρία που μας δίνεται να πείσουμε και τα υπόλοιπα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου που θα προκύψει!

Άρα λοιπόν, ξεκινάμε από τη διάθεση από τον ετήσιο προϋπολογισμό με ένα γενναίο κονδύλι που θα καλύπτει βάσει μελετών όλες τις ανάγκες, όλων των σχολείων με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Καταργούμε άμεσα τον επιπλέον φόρο που επέβαλε η σημερινή δημοτική αρχή (ΦΗΧ). Δεσμεύουμε ωστόσο το ποσοστό του 15% από την είσπραξη του συγκεκριμένου φόρου υπέρ των λειτουργικών δαπανών των σχολείων.

Ενισχύουμε με τακτικές επιχορηγήσεις τις Σχολικές Επιτροπές βάσει σχετικής μελέτης και σχεδιασμού.

Εμείς, όμως πρωτίστως μιλάμε για το Ανοιχτό Σχολείο στη Γειτονιά. Για την αξιοποίηση των χιλιάδων τετραγωνικών των κτιρίων απογευματινές ώρες και Σαββατοκύριακα με επιμορφωτικά, ψυχαγωγικά, αθλητικά, ερευνητικά και άλλα προγράμματα που εντάσσονται σε έναν ενιαίο θεσμό που διεκδικεί χρηματοδοτήσεις και επιδοτήσεις. Μέσα από αυτό, καλύπτονται ανάγκες του σχολείου για τη φύλαξη του, τον καθαρισμό του, τη συντήρηση του, τις επισκευές και την εν γένει λειτουργία του.

Τέλος, σχεδιάζουμε την ελεγχόμενη στάθμευση στον παράδρομο της Μεσογείων και σε σημεία υπερτοπικής χρήσης όπου τα χρήματα που θα συγκεντρώνονται από τους μη δημότες, θα διατίθενται υπέρ των σχολείων.

2.  Ποιο είναι το πλάνο σας για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων ώστε να καλυφθούν επαρκώς οι ανάγκες των μαθητών του Δήμου;

Και πάλι το θέμα που ρωτάτε είναι θέμα πολιτικής βούλησης. Και είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί… χθες. Δυστυχώς η Δημοτική Αρχή Αποστολόπουλου ροκάνισε όλο το χρόνο και τελικά εμείς θα κληθούμε να «τρέξουμε» με όλες μας τις δυνάμεις. Όταν έχεις ένα σχολείο που σε μία πενταετία έχει «καταπιεί» άλλο ένα κλείνοντας κάθε κοινόχρηστο χώρο και απλά παραμένεις θεατής, έρχεται η στιγμή που το πρόβλημα γιγαντώνεται.
Το φετινό Σεπτέμβριο με το νέο όριο μαθητών στους 22 στα δημοτικά,αλλά και με την τήρηση του νέου Νόμου για την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση που θα ισχύσει από τη σχολική χρονιά 2020-2021, το πρόβλημα της υπερσυσσώρευσης των μαθητών στο επόμενο διάστημα θα είναι στο επίκεντρο και θα επιζητά άμεση λύση απέναντι στην ανεύθυνη συμπεριφορά της σημερινής δημοτικής αρχής.

Άμεσα λοιπόν εκπονούμε μελέτες που να τεκμηριώνουν τις ανάγκες σε σχολικούς χώρους με τη συνεργασία των Διευθυντών των σχολικών μονάδων.

Άμεσα το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει την ίδρυση ενός 6θέσιου Δημοτικού στην Παναγιώτου στου Παπάγου και ενός 6θέσιου στην Κλειούς στο Χολαργό. Πιέζουμε το Υπουργείο να αποδεχτεί τα αιτήματα.

Άμεσα διερευνούμε τις ενστάσεις του Δασαρχείου ώστε να νομιμοποιηθεί η χρήση του 3ου Νηπιαγωγείου Παπάγου και παράλληλα να «ξεκολλήσει» η κτιριακή επέκταση του σχολικού συγκροτήματος των 2ου-3ου Δημοτικού Παπάγου, όπως απαιτεί η ΚΤΥΠ.

Για να χτιστεί ένα σχολείο απαιτούνται 2 χρόνια. Ο κ. Αποστολόπουλος εξάντλησε με την ανευθυνότητα του κάθε χρονικό περιθώριο. Εμείς καλούμαστε να συντομεύσουμε όλους τους χρόνους και δεν υπάρχει καμία άλλη επιλογή!


3.  Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά σας και ποιες θα είναι οι κινήσεις σας ώστε να φύγουν από σχολεία του Δήμου μας οι προκάτ αίθουσες (πάγιο αίτημα των Συλλόγων Γονέων και της Ένωσης Γονέων), να γίνουν εργαστήρια, τμήματα ένταξης, αίθουσες διδασκαλίας ειδικοτήτων, αίθουσες τελετών, αίθουσες σίτισης για το ολοήμερο κ.λπ. σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου;

Έχω δώσει αγώνες να απομακρυνθούν οι πρόσφυγες από προκάτ, δε θα επιτρέψω σε καμία περίπτωση να παραμείνουν τα παιδιά μας!
Όπως ακριβώς το περιγράφετε στην ερώτηση σας, νομίζω ότι απεικονίζετε ατόφια την απόλυτη απαξίωση στην οποία έχουν περιέλθει τα σχολεία μας.
Ο κ. Αποστολόπουλος παρέλαβε 4 αίθουσες προκάτ στα 2ο-3ο Δημοτικά Παπάγου και αντί να προσπαθήσει να λύσει το λιμνάζον θέμα της επέκτασης του κτιρίου πρόσθεσε επί των ημερών του άλλη μία!
Πρόσφατα στην επίσκεψη μας στο 1ο Γυμνάσιο Παπάγου ενημερωθήκαμε ότι και εκεί οι αίθουσες από την πλευρά της Ιωνίας είναι προκάτ. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου σχολικού συγκροτήματος όπου υπάρχει η διαχρονική ανάγκη και αίτημα του διαχωρισμού ανάμεσα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο εξετάζουμε την απομάκρυνση αυτών των προκάτ αιθουσών και τη δημιουργία νέου μικρού κτιρίου στο μέσον των δύο προαυλίων, ώστε αυτό να αποτελεί και το όριο μεταξύ των δύο σχολείων.
Οι προκάτ αίθουσες όπου υπάρχουν είτε θα αντικατασταθούν, είτε θα αποσυρθούν με την εσπευσμένη δημιουργία νέων αιθουσών.


4.  Θεωρείτε ότι η συντήρηση και η κάλυψη των υλικοτεχνικών αναγκών των υπαρχόντων σχολικών μονάδων είναι επαρκής; Τι σκοπεύετε να κάνετε σε ζητήματα όπως: συντήρηση και επισκευές των καταγεγραμμένων στην λίστα και έκθεση υλικοτεχνικών, κάλυψη λειτουργικών και αναλώσιμων απαραίτητων για την λειτουργία εργαστηρίων και μαθημάτων γυμναστικής, πληροφορικής, εικαστικών και κάλυψη της γραφικής ύλης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης του δήμου μας;
Ενδιαφέρον για εμάς σε αυτή την ερώτηση έχει η γνώμη των γονέων. Που πιστεύουμε ότι είναι αρνητική. Δεν είναι λίγα ούτε τα δημοσιεύματα, ούτε οι παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο, ούτε η δημοσιοποίηση ακόμη και με βίντεο για την πολύ κακή συντήρηση των σχολικών εγκαταστάσεων όπως αυτή τηρήθηκε τα 5 χρόνια θητείας της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής.

Είναι κρατική υποχρέωση η παροχή ισότιμης, δωρεάν εκπαίδευσης των παιδιών και όπου το κράτος δηλώνει «απών» τότε ο Δήμος πρέπει να καλύπτει τις όποιες ανάγκες.
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε όποια δαπάνη ζητείται από τους γονείς και πολύ περισσότερο στην περεταίρω φορολόγηση τους.

Εμείς μιλάμε για Σχολικές Επιτροπές οι οποίες θα χρηματοδοτούνται επιπλέον από το Δήμο με τακτικές επιχορηγήσεις. Μιλάμε για κατανομή των δαπανών στα σχολεία βάσει των κριτηρίων που προβλέπει ο Νόμος του αριθμού των μαθητών, της παλαιότητας των κτιρίων κλπ, με απόλυτη διαφάνεια. Και επιμένουμε ότι η διαχείριση των κονδυλίων αυτών πρέπει να γίνεται από τα ίδια τα σχολεία μέσω των Συμβουλίων Σχολικών Κοινοτήτων τους, αφού είναι αυτά που έχουν την ολοκληρωμένη εικόνα του σχολείου τους. Στο σχεδιασμό μας η Σχολική Επιτροπή διενεργεί ανοιχτές προμήθειες για τις πάγιες ανάγκες συνολικά όλων των Σχολείων όπως απορρυπαντικά, γραφική ύλη κ.ά. ώστε να επιτυγχάνει μία οικονομία κλίμακας.
Όσον αφορά στις καταγεγραμμένες ανάγκες του κάθε σχολείου αυτές τηρούνται από το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, δημοσιοποιούνται και επικαιροποιούνται με την τήρηση φύλλων ελέγχου και σε συνεχή συνεργασία με το Γραφείο Παιδείας του Δήμου που λειτουργεί ως δίαυλος επικοινωνίας όλων των μερών και των δημοτικών υπηρεσιών.

5.  Τι προτίθεστε να κάνετε ώστε στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να παρέχεται καθαριότητα καθ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου;
Προσθέτοντας στο οργανόγραμμα του Δήμου τις θέσεις μονίμων καθαριστών για όλα τα σχολεία ώστε να υπάρχει η τεκμηρίωση της ανάγκης για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με οργανικές θέσεις για τα σχολεία.
Ο ισχυρισμός ότι η καθαριότητα των σχολείων δε μπορεί να καλυφθεί με μόνιμο προσωπικό του Δήμου είναι απολύτως ανακριβής, αφού αυτό γίνεται σε πολλούς άλλους Δήμους και αναφέρεται και ως ενδεχόμενο στη σχετική υπουργική απόφαση.
Η Δημοτική Αρχή Αποστολόπουλου είχε την ευκαιρία να το κάνει κατά τη διάρκεια της θητείας της, απλά ζήτησε και προσέλαβε εργαζόμενους που τους τοποθέτησε σε άλλες θέσεις, κρίνοντας ότι η καθαριότητα στα σχολεία καλύπτεται «επαρκώς» με τις απαράδεκτες συμβάσεις που καλύπτει οικονομικά το ΙΝΕΔΙΒΙΜ χωρίς ο Δήμος να επωμίζεται το κόστος 23 μονίμων υπαλλήλων.


6.  Πώς σκοπεύετε να καλύψετε την έλλειψη τραπεζοκόμων για τα ολοήμερα;
Και η ανάγκη των τραπεζοκόμων μπορεί και πρέπει να καλυφθεί με μόνιμες προσλήψεις, ανθρώπων που θα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για μία τόσο ευαίσθητη εργασία (πιστοποιητικό καλής υγείας, γνώση πρώτων βοηθειών πνιγμού κ.λπ.). Άμεση προτεραιότητα η διαμόρφωση χώρων κατάλληλων για τη σίτιση των παιδιών και η προμήθεια πλήρους εξοπλισμούγια την ορθή διατήρηση τωντροφίμων.
Παράλληλη, όμως πρέπει να είναι η διεκδίκηση ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου σχετικά με τη σίτιση στα ολοήμερα σχολεία. Η αρχή έχει γίνει με τους όρους που έχει θέσει τόσο το Υπουργείο Υγείας κάνοντας λόγο για «χειριστές τροφίμων που ορίζει η Σχολική Επιτροπή» όσο και ο ΕΦΕΤ που έχει θέσει όλο το πλαίσιο υγιεινής, τον κατάλληλο εξοπλισμό και σχετικές αυστηρές οδηγίες για την διατήρηση σε καλή κατάσταση του φαγητού αλλά και για τους χώρους σίτισης.
Επιπλέον το Ανοιχτό Σχολείο στη Γειτονιάπου εμείς σχεδιάζουμε μπορεί να εξασφαλίσει την υπηρεσία συνολικά της σίτισης, ώστε να παρέχεται σε όλα τα παιδιά σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

7.  Πώς θα διασφαλίσετε ασφαλή προσβασιμότητα των μαθητών στα σχολεία τους;

Βασικός πυλώνας του προγράμματος μας είναι η δημιουργία όρων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Ο σχεδιασμός αλλά και η υλοποίηση της ξεκινά από τις γειτονιές που βρίσκονται τα σχολεία.
Δημιουργώντας ασφαλείς ολοκληρωμένες διαδρομές πεζών με πεζοδρόμια ικανά να επιτρέπουν ακόμη και στους μικρότερους μαθητές να πλησιάσουν μόνοι τους με ασφάλεια στην πόρτα του σχολείου τους.
Με την απαραίτητη σήμανση και τη διευκόλυνση της χρήσης του ποδηλάτου. Και φυσικά με τις σχετικές ταπεινώσεις, ραβδώσεις κ.λπ σε όλα τα σημεία όπου κρίνεται απαραίτητο για την ανεμπόδιστη προσέγγιση ατόμων και μαθητών με αναπηρία.


8.  Ποια είναι τα σχέδιά σας για την φύλαξη και ασφάλεια των σχολικών χώρων και κτιρίων;
Όπως αναπτύξαμε και πιο πριν η φύλαξη των σχολικών κτιρίων θα καλύπτεται μέσω του Ανοιχτού Σχολείου στη Γειτονιά κατά τις ώρες που αυτό θα λειτουργεί.
Ηβραδινή φύλαξη όλων των κτιρίων μπορεί να καλύπτεται από τους Σχολικούς Φύλακες, διεκδικώντας ταυτόχρονα επιπλέον άτομα ώστε να καλυφθούν όλα τα σχολεία της πόλης.

9.  Πως σκοπεύετε να αξιοποιήσετετα υπόλοιπα των προϋπολογισμένων ποσών για τα σχολεία μετά από τις εκπτώσεις που προκύπτουν από τους διαγωνισμούς για τις εργολαβίες;

Στο δικό μας σχεδιασμό δεν μπορούν να υπάρχουν «υπόλοιπα προϋπολογισμένων ποσών» με την έννοια των τεράστιων κονδυλίων που περίσσευαν κάθε χρόνο τα τελευταία 5 χρόνια από τις υπέρογκες εκπτώσεις των εργολάβων.
Ο κ. Αποστολόπουλος στις απαντήσεις του ακόμη και τώρα, παρουσιάζει ότι έκανε «έργο στα σχολεία»αναφερόμενος μόνο στα ποσά που ενέγραψε στους προϋπολογισμούς των 5 ετών θητείας του, συνολικά 1.980.000 ευρώ, αποκρύπτοντας ότι τελικά μετά τις τρομερές μειώσεις δαπάνησε μόνο 720.000 ευρώ!

Και η λύση για να αντιμετωπίσεις τις τεράστιες εκπτώσεις είναι οι μελέτες βάσει των οποίων γίνονται και οι τεχνικές εκθέσεις και στη συνέχεια οι προσφορές των εργολαβικών εταιριών, να είναι σαφείς, λεπτομερείς, αναλυτικές, δεσμευτικές, ώστε δε θα επιτρέπουν την «έκπτωση» και σε χρήμα (από 60% έως και 70%) αλλά τελικά και στην ποιότητα των έργων συντήρησης και επισκευών των σχολείων μας. 

10.    Δεδομένου ότι έχει ψηφιστεί νόμος για την υποχρεωτικότητα της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, σας καλούμε να μας ενημερώσετε για το σχέδιο που έχετε προκειμένου να διαμορφωθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση του νόμου με επάρκεια σε υλικοτεχνική υποδομή και προσωπικόαπό το 2020-2021.

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα ο κ. Αποστολόπουλος με μία περίεργη αντίσταση απέναντι στον νέο Νόμο με τον οποίο ο ίδιος διαφωνεί, αφού προτιμά τα 4χρονα να παραμένουν στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς για πελατειακούς λόγους, εξάντλησε τα δύο από τα τρία χρόνια προσαρμογής προ της εφαρμογής του Νόμου και σε εσάς απεκάλυψε ότι ο μόνος σχεδιασμός που έχει είναι η ενοικίαση του Πολωνικού σχολείου.

Ερωτήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο πολλές φορές αυτά τα δύο χρόνια και απέφευγε να απαντήσει πάντα αναλύοντας την αντίθεση του με την υποχρεωτικότητα της προσχολικής εκπαίδευσης, απέναντι σε όλη την επιστημονική κοινότητα που υποστηρίζει το αντίθετο. Έφτασε δε στο σημείο να πει ότι τη λύση την κρατά για… προεκλογική έκπληξη.
Ο κ. Αποστολόπουλος αντιμετωπίζει τα παιδιά ως αριθμούς, αφού στην επιχειρηματολογία του πρόσθεσε ότι δε θα χρειαστούμε και πολλές αίθουσες μιας και σε πολλά τμήματα δεν έχουμε εξαντλήσει το όριο των 25 παιδιών!! Η μείωση του αριθμού πλέον στα 22 παιδιά,ίσως του δημιουργήσει ένα πρόβλημα στο συλλογισμό του.
Και κάπως έτσι οδήγησε το Δήμο μας να μείνει στους 27 στην Ελλάδα που δεν έχουν προσαρμοστεί.

Σε εμάς μένει ένας χρόνος να τρέξουμε να βρούμε τη λύση για τη στέγαση τουλάχιστον 13 ακόμη τμημάτων τη σχολική χρονιά 2020-2021 που είναι βέβαιο ότι θα τη βρούμε αφού πρώτα ενημερωθούμε για τις όποιες μέχρι τώρα κινήσεις του Δημάρχου.


11.    Τι θέση έχετε για την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουγείου Παιδείας που προσδιορίζει τις προϋποθέσεις για την ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην οποία υπάρχει ξεχωριστή αναφορά για τους Δήμους με την επισήμανση ότι ως προαπαιτούμενο για να ιδρυθεί Τμήμα Ενταξης «πρέπει να εκδοθεί βεβαίωση δαπάνης για τα λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων Τμημάτων Ένταξης από την αρμόδια Ενιαία Σχολική Επιτροπή Α/βάθμιας ή Β/βάθμιας Εκπ/σης…». Σε περίπτωση που ισχύσει το παραπάνω καθεστώς με ποιες ενέργειες και κονδύλια σκοπεύεται να καλύψετε τα λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων Τμημάτων ένταξης;

Για εμάς είναι ξεκάθαρο ότι η παιδεία πρέπει να παρέχεται με ίσες ευκαιρίες, δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά. Είναι υποχρέωση του κράτους να τηρεί αυτό το χαρακτήρα στην εκπαίδευση.
Όταν εκχωρεί αρμοδιότητες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μας βρίσκει σύμφωνους με την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να μεταφέρει και τους αντίστοιχους πόρους.

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος που αναφέρετε είναι μία μάλλον «τυπική» διατύπωση (τουλάχιστον προς το παρόν) αφού άλλωστε η ίδια δέσμευση υπάρχει ακόμη και για την ίδρυση ενός νέου σχολείου, όπως και για την αναβάθμιση του, αφού βάσει Νόμου οι λειτουργικές δαπάνες των όποιων σχολικών τμημάτων έχουν εκχωρηθεί στις Σχολικές Επιτροπές των Δήμων.

12.    Τι θέση έχετε για το κοινωνικό φαινόμενο των ναρκωτικών και την εξάπλωσή του στα σχολεία;Με ποιους τρόπους θεωρείτε ότι μπορεί μια Δημοτική Αρχή να συμβάλλει στην αντιμετώπισή του;
Με τη συνεργασία του Δήμου με πανελλαδικές εθελοντικές οργανώσεις με επιστημονική εξειδίκευση στο θέμα.
Με την υποστήριξη των δράσεων και επισκέψεων του διαδημοτικού Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων «Αργώ» στα σχολεία του Δήμου μας.
Με την διερεύνηση ενημερωτικών προγραμμάτων μέσω του Τοπικού Συμβουλίου Πρόληψης της Παραβατικότητας

Όμως ακόμη και σε αυτό το ευαίσθητο θέμα βρίσκει εφαρμογήτο Ανοιχτό Σχολείο στη Γειτονιά. Μεστόχο την κοινωνικοποίηση και τη σύσφιξη των σχέσεων μέσα στην κοινότητα, αλλά και την επιμόρφωση και την ψυχαγωγία, αλλάζοντας γενικότερα το κλίμα και τη φυσιογνωμία της γειτονιάς πιστεύουμε ότι το Ανοιχτό Σχολείο μπορεί να λειτουργήσει και ως μία ασπίδα πρόληψης απέναντι σε κάθε μορφής εξάρτηση.

12. +1 
Τέλος, θα θέλαμε να ξέρουμε αν και με ποιους τρόπουςσκοπεύετε να συνεργαστείτε με τους Συλλόγους Γονέων και την Ένωση Γονέων για θέματα που αφορούν τις ανάγκες των σχολείων και τα αιτήματα των γονέων.
Πεποίθηση μας είναι η δημιουργία ενός Δημοκρατικού Σχολείου με την έννοια της διαρκούς διαβούλευσης της σχολικής κοινότητας. Πιστεύουμε ότι μόνο μέσα από το διάλογο, την ανταλλαγή απόψεων, τη ζύμωση ιδεών μπορεί να προκύψει ένα θετικό αποτέλεσμα.
Πρόθεση μας είναι να ενισχύσουμε τη λειτουργία και το ρόλο των Συλλόγων Γονέων.
Παραχωρώντας επιπλέον θέσεις στα δημοτικά όργανα και τις επιτροπές.Παροτρύνοντας τους Διευθυντές των σχολείων να λειτουργούν συστηματικά τα Συμβούλια Σχολικών Κοινοτήτων.
Ενεργοποιώντας τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και δίνοντας της ρόλο ουσιαστικά γνωμοδοτικό για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και όχι διακοσμητικό, με τακτικές ανοιχτές συνεδριάσεις.
Επιπλέον, σχεδιάζουμε τη λειτουργία ενός Γραφείου Παιδείας στελεχωμένου με εξειδικευμένο προσωπικό. Βασικός ρόλος του συγκεκριμένου Γραφείου είναι η λειτουργία του ως δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ δημοτικών υπηρεσιών και διοίκησης με τη Σχολική Κοινότητα.
Και βέβαια μέλημα μας είναι η με κάθε τρόπο παρότρυνση, διευκόλυνση συμμετοχής των μαθητών σε όλες τις διαδικασίες που τους αφορούν.
Εξάλλου στο πρόγραμμα μας αναφερόμαστε στη δημιουργία ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας όπου κάθε γονιός,μαθητής, εκπαιδευτικός θα μπορεί να καταχωρεί δημοσίως οποιοδήποτε πρόβλημα, ιδέα ή άποψη έχει. Έτσι η επαφή της δημοτικής αρχής και των υπηρεσιών του Δήμου με τους γονείς θα είναι άμεση και δημόσια.

​ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΠΑΓΟΥ - ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟ​ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

Η Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού στηρίζει τον αγώνα των μαθητών και των   φοιτητών ενάντια στο νομοσχέδιο που θέλει να καταθέσει η κυβέρνηση ...