03 Φεβρουαρίου 2021

ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΜΕΡΟΣ 2ο

 


Σε αναμονή του ανοίγματος των Γυμνασίων (μετά τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας), την Δευτέρα 1/2/2021, και τη διατήρηση κλειστών των Λυκείων (άγνωστο έως πότε), μετά από σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, νιώθουμε ότι πρέπει να τονιστούν τα εξής:

 Σχεδόν ένα χρόνο, μετά την εμφάνιση της πανδημίας στην χώρα μας, η πολιτεία δεν έχει κάνει κανένα ουσιαστικό βήμα για να εξασφαλίσει την προστασία των μαθητών από τον covid 19. Το άνοιγμα των σχολείων γίνεται με δόσεις, πρώτα με το άνοιγμα της πρωτοβάθμιας και τώρα με τα Γυμνάσια μόνο για τη Β Βάθμια εκπαίδευση, χωρίς σοβαρό σχεδιασμό, με συνωστισμό μαθητών μέσα στις σχολικές αίθουσες, αδυναμία εφαρμογής των πρωτοκόλλων για τον καθαρισμό και την υγιεινή, με έλλειψη προστατευτικών μέσων. Μόνη διαφορά, η πλατφόρμα για δωρεάν τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές άνω τω 16 ετών, αν και με τον τρόπο που εφαρμόζεται, δεν λύνονται τα προβλήματα. 

Αυτές οι συνθήκες θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια και πάλι στο κλείσιμο των σχολικών μονάδων, με τα σημάδια του 3ου κύματος της πανδημίας δυστυχώς να είναι ήδη ορατά. 

Εξετάζοντας τις εναλλακτικές δυνατότητες, είναι κοινώς αποδεκτό ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργήσει και να αποδώσει με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί η δια ζώσης εκπαίδευση και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να την υποκαταστήσει. Επιπλέον, τα στοιχεία αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι υπάρχει ένας αριθμός μαθητών που δεν μπορεί να παρακολουθήσει μέσω τηλεκπαίδευσης λόγω έλλειψης του απαραίτητου εξοπλισμού.

 Η ανάγκη για κάλυψη ΟΛΩΝ των μαθητών με τον απαραίτητο εξοπλισμό μόλις τελευταία άρχισε να συζητιέται, με όρους που από ότι φαίνεται δεν θα εξασφαλίσουν το ζητούμενο. 

Η πολιτεία όχι μόνο δεν έχει προχωρήσει σε καμιά προσαρμογή των στοιχείων της τηλεκπαίδευσης, αλλά το Υπουργείο ανακοινώνει ότι προχωρά, εν μέσω της σχολικής χρονιάς, σε αλλαγές που αφορούν στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στην μείωση των εισακτέων, αλλά και στη χρήση Τράπεζας θεμάτων για την Α Λυκείου! 

Τέλος, θεωρούμε αυτονόητο το ότι αλλάζοντας τον τρόπο εκπαίδευσης, είναι αναγκαίο να προσδιοριστούν αλλαγές και στον ρυθμό που αυτή προχωρά, στην ύλη που δύναται να καλυφθεί, αλλά και στον τρόπο αξιολόγησης μαθητών, καθώς και στη μέριμνα ολόπλευρης στήριξης των μαθητών παιδαγωγικά, μαθησιακά, ψυχολογικά. 

Σχετικά με το τελευταίο, είναι πλέον απαραίτητο, να γίνει και αξιολόγηση του αντίκτυπου της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης, στα παιδιά μας. 

Συνοψίζοντας, θέλουμε ανοιχτά σχολεία γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να εξασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία τους: από τις αρχές του καλοκαιριού διαμορφώθηκαν συγκεκριμένα αιτήματα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της σχολικής κοινότητας (γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές) που περιλάμβαναν προτάσεις για ένα όσο το δυνατόν ασφαλέστερο άνοιγμα. Κανένα από αυτά τα αιτήματα δεν υλοποιήθηκε, γιατί ευθαρσώς θεωρήθηκαν από τους αρμοδίους ως κόστος. 

Για τους λόγους αυτούς, συνεχίζουμε στηρίζοντας τα αιτήματα και τις δράσεις που από κοινού όλο αυτό το διάστημα έχει διατυπώσει και προβάλει το σύνολο της σχολικής κοινότητας και καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και όλους τους γονείς, να σταθούμε όλοι μαζί, απέναντι στις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, διεκδικώντας όσα είναι απαραίτητα για την ασφάλεια, την υγεία (σωματική και πνευματική) και την μόρφωση των παιδιών μας! 

Τέλος για την σωματική και πνευματική υγεία των παιδιών μας, θεωρώντας ότι είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, κρίνουμε απαραίτητο να αξιολογηθεί ο αντίκτυπος της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές και για τον λόγο αυτό βρισκόμαστε σε επικοινωνία με το Κέντρο Ψυχικής Υγείας, με σκοπό τη διερεύνηση της δυνατότητας συν-διοργάνωσης σχετικής δράσης. 

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2021

Δελτίο Τύπου σχετική με την ανυπαρξία ενεργών ΥΔΕ στα σχολεία του Δήμου

Δυστυχώς αυτό που υποστήριζε εδώ και πάνω από ένα χρόνο η Ένωση Γονέων και οι Σύλλογοι, επιβεβαιώνεται περίτρανα με τις σπασμωδικές κινήσεις...