Η Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού, απέστειλε σήμερα προς την Υπουργό Παιδείας και τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την παρακάτω επιστολή για τα κενά εκπαιδευτικών και τις συγχωνεύσεις σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παπάγου Χολαργού.
Παραθέτουμε την Επιστολή:
Θέμα: «Κενά εκπαιδευτικών και συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Παπάγου- Χολαργού»
Κυρία Υπουργέ,
Κύριοι Διευθυντές,
Με την παρούσα εκφράζουμε την δυσαρέσκεια και αγανάκτηση μας για την υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης των μαθητών και μαθητριών σε Γυμνάσια και Λύκεια του Δήμου Παπάγου- Χολαργού, καθώς τα κενά εκπαιδευτικών δύο εβδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων παραμένουν σε πολλά σχολεία δυσθεώρητα, ενώ η διαμόρφωση και λειτουργία τμημάτων με τον ανώτατο αριθμό μαθητών, ανάμεσά τους δεκάδες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, δεν εδράζεται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία για όλους τους μαθητές και μαθήτριες, καθώς και τους εκπαιδευτικούς.
Συγκεκριμένα:
Στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού, στη Γ' τάξη καταργήθηκε ένα τμήμα, με αποτέλεσμα τη συγχώνευση των τμημάτων και τη λειτουργία της τάξης των 106 μαθητών σε 4 τμήματα με τον ανώτατο αριθμό μαθητών, ανάμεσά τους 10 μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και 7 μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, ενώ υπάρχουν 3 αιτήσεις Παράλληλης Στήριξης. Συνολικά στο σχολείο υπάρχουν 13 αιτήματα για παράλληλη στήριξη, ενώ εκκρεμεί τοποθέτηση εκπαιδευτικού στο νεοσυσταθέν Τμήμα Ένταξης. Ταυτόχρονα, το σχολείο λειτουργεί με κενά εκπαιδευτικών, σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως φιλόλογοι, ενώ οι μαθητές του σχολείου δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα Αγγλικά.
Στο 2ο Γυμνάσιο Χολαργού, υπάρχουν δεκάδες κενά και ειδικότερα: 10 ώρες πληροφορική, 6 ώρες Φυσική Αγωγή, 6 ώρες Θρησκευτικά, 5 ώρες Μαθηματικά, 4 ώρες Αγγλικά, 4 ώρες Τεχνολογία, 2 ώρες Γαλλικά και 1 ώρα Τεχνολογία. Παράλληλα, δεν έχει στελεχωθεί πλήρως το νεοσυσταθέν Τμήμα Ένταξης, καθώς αναμένεται Μαθηματικός.
Στο Γυμνάσιο Παπάγου, στη Β' τάξη καταργήθηκε ένα τμήμα, με αποτέλεσμα τη συγχώνευση των τμημάτων και τη λειτουργία της τάξης των 109 μαθητών σε 4 τμήματα, δηλαδή τμήμα λειτουργεί με περισσότερους από 27 μαθητές! Ανάμεσα στους μαθητές και μαθήτριες της τάξης φοιτούν και 24 μαθητές με διαγνώσεις, εκ των οποίων οι 19 ανήκουν στην κατηγορία της αναπηρίας. Παράλληλα, δεν έχουν καλυφθεί οι ανάγκες σε παράλληλη στήριξη και δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί εκπαιδευτικός Φυσικών Επιστημών για τη λειτουργία του νεοσυσταθέντος Τμήματος Ένταξης, στο οποίο έχουν δικαίωμα να φοιτήσουν 27 μαθητές. Το Τμήμα Ένταξης λειτουργεί με έως 12 μαθητές, συνεπώς απαιτείται η δημιουργία και 2ου Τμήματος Ένταξης. Ακόμα, στο σχολείο υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών και ειδικότερα λείπουν: 10 ώρες Τεχνολογία, 2 ώρες Χημεία και 2 Γεωγραφία.
Στο 1ο Λύκειο Χολαργού, η χρονιά ξεκίνησε με κενό σε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα! Ειδικότερα, τα κενά στο 1ο Λύκειο Χολαργού είναι: 6 ώρες Βιολογία, 4 ώρες Μαθηματικά, 4 ώρες Φυσική, 4 ώρες Πληροφορική, 7 ώρες Γαλλικά, 8 ώρες Φυσική Αγωγή.
Μολονότι ήταν γνωστό στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας το λειτουργικό κενό εκπαιδευτικού Βιολογίας, στο σχολείο τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός Χημείας, η οποία, προφανώς δικαιολογημένα, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη διδασκαλία επιπέδου πανελλαδικών εξετάσεων σε ένα άγνωστο για αυτήν αντικείμενο. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές και μαθήτριες της κατεύθυνσης Υγείας στο 1ο Λύκειο Χολαργού, δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα από το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Βιολογίας. Παράλληλα, στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Β' Λυκείου λειτουργούν 3 τμήματα με 27, 27 και 26 μαθητές και μαθήτριες, ανάμεσά τους πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες. Το γεγονός αυτό καθιστά απαραίτητη τη διχοτόμηση των τμημάτων και τη δημιουργία και 4ου τμήματος, προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλους.
Στο 2ο Λύκειο Χολαργού, υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών και ειδικότερα: 11 ώρες Φιλολογικά, 10 ώρες πληροφορική, 10 ώρες Αγγλικά, 8 ώρες Γυμναστική και 6 ώρες Γαλλικά.
Ως γονείς δεν αποδεχόμαστε και αρνούμαστε να συνηθίσουμε την έναρξη της σχολικής χρονιάς κάθε χρόνο με κενά σε εκπαιδευτικούς, γενικής ή ειδικής αγωγής. Είναι ευθύνη της Πολιτείας, να παρέχει ισότιμα σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες την Δημόσια Παιδεία, για την οποία εξάλλου οι πολίτες φορολογούνται.
Το πρόβλημα των κενών σε εκπαιδευτικούς είναι ένα γνωστό ζήτημα, που δυστυχώς προκύπτει κάθε χρόνο καθώς με ευθύνη της Πολιτείας δεν γίνονται όλες οι απαραίτητες μόνιμες προσλήψεις ΠΡΙΝ χτυπήσει το πρώτο κουδούνι. Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που δημιουργεί δυσλειτουργίες στις σχολικές μονάδες, επιβαρύνει με επιπλέον φόρτο το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάθε σχολείο και διαμορφώνει με το «καλημέρα» μαθησιακά κενά στους μαθητές και τις μαθήτριες. Είναι εξοργιστικό να υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν διδαχθεί ούτε μια ώρα ορισμένα αντικείμενα, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ή και μαθήματα που καλούνται να εξεταστούν στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Επιπλέον, θεωρούμε ότι στον σχηματισμό των τμημάτων, τα κριτήρια που οφείλουν να λαμβάνονται υπόψη είναι πρωτίστως παιδαγωγικά. Υποχρεούστε με τις ενέργειές σας, ως καθ’ ύλην αρμόδιοι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, να παρέχετε τη φροντίδα και τη στήριξη που έχουν ανάγκη όλοι οι μαθητές, καθώς και τη διαμόρφωση συνθηκών που να μην δυσχεραίνουν το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών και να μην θέτουν εμπόδια στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη μόρφωση όλων των μαθητών και μαθητριών.
Τα παιδιά μας δεν είναι αριθμοί, ούτε κουτάκια να συμπληρώνονται σε ένα φύλλο υπηρεσίας. Είναι νέοι άνθρωποι, το μέλλον αυτού του τόπου και το κράτος οφείλει να τους παρέχει σύγχρονες συνθήκες εκπαίδευσης και υψηλού επιπέδου μόρφωση. Μας είναι αδιανόητο να δυσχεραίνεται η πρόσβασή τους στη γνώση, ως αποτέλεσμα της επιλογής του Υπουργείου Παιδείας για «εξορθολογισμό» του κόστους, δηλαδή για λιγότερες των αναγκαίων προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Με την παρούσα επιστολή επαναλαμβάνουμε την απαίτησή μας για:
Να γίνουν ΤΩΡΑ όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών, τόσο για τη στελέχωση ΟΛΩΝ των σχολείων με ΟΛΕΣ τις απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευτικών, όσο και για την πλήρη στελέχωση ΟΛΩΝ των Τμημάτων Ένταξης και την ικανοποίηση ΟΛΩΝ των αιτημάτων παράλληλης στήριξης. Τα κενά εκπαιδευτικών είναι γνωστά στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και οφείλουν να έχουν πλήρως καλυφθεί το αργότερο με τη Β' φάση προσλήψεων που σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις αναμένεται στις 25 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, οφείλετε να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μη δημιουργηθούν νέα κενά όταν ανακληθούν οι αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις.
Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις στην Γ τάξη του 1ου Γυμνασίου Χολαργού και τη Β τάξη του Γυμνασίου Παπάγου, καθώς και να διχοτομηθούν τα τμήματα στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών στη Β' τάξη του 1ου Λυκείου Χολαργού, προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της παιδαγωγικής, της μάθησης και της στήριξης όλων των μαθητών και μαθητριών. Η διχοτόμηση των τμημάτων οφείλει να γίνει το συντομότερο, προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω αναστάτωση στους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και στη λειτουργία των σχολείων.
Ως Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού, σε συνεργασία και συντονισμό με τους Συλλόγους Γονέων των Γυμνασίων και Λυκείων του Δήμου μας, είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε το δικαίωμα κάθε μαθητή και μαθήτριας στην ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών μας.
Ζητάμε τις γραπτές απαντήσεις σας στα παραπάνω αιτήματά μας, ώστε να ενημερώσουμε όλους τους γονείς μαθητών σχολείων του Δήμου μας.
Δηλώνουμε ότι οι δίκαιες διεκδικήσεις μας δε σταματούν στην παρούσα επιστολή και επιφυλασσόμαστε για την συνέχιση σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν άμεσα τα αιτήματά μας.