Άξονες συζήτησης για την επικαιροποίηση της θέσης της Ένωσης Γονέων για την ανέγερση των 4ου δημοτικού και 4ου νηπιαγωγείου Παπάγου και 7ου νηπιαγωγείου Χολαργού
Πάγιο αίτημα της Ένωσης η ίδρυση και κατασκευή νέων σχολείων στον Δήμο μας για την κάλυψη των αναγκών του μαθητικού πληθυσμού.
Τα υπάρχοντα σχολεία της Πρωτοβάθμιας είναι κατά κύριο λόγο κορεσμένα, έχοντας κάνει μετατροπή αιθουσών άλλης χρήσης σε αίθουσες διδασκαλίας. Στα 2ο-3ο Δημοτικά και στο 2ο Νηπιαγωγείο Παπάγου γίνεται εδώ και πολλά χρόνια χρήση προκάτ αιθουσών και isobox για διδασκαλία. Νηπιαγωγεία συστεγάζονται με δημοτικά (1ο Νηπιαγωγείο Παπάγου - 1ο Δημοτικό Παπάγου, 1ο Δημοτικό Χολαργού - 6ο Νηπιαγωγείο Χολαργού, 6ο Δημοτικό Χολαργού - 3ο Νηπιαγωγείο Χολαργού) ή χρησιμοποιούν αίθουσες δημοτικών για τη λειτουργία τους (2ο Δημοτικό Χολαργού - 2ο Νηπιαγωγείο Χολαργού). Λειτουργούν παραρτήματα Νηπιαγωγείων (2ο Νηπιαγωγείο Παπάγου, 5ο Νηπιαγωγείο Χολαργού) με προβλήματα που έχουμε αναδείξει ως Ένωση.
Ο μαθητικός πληθυσμός δυναμικά αλλάζει κάθε χρόνο. Η μεγάλη ανοικοδόμηση και στις δύο κοινότητες ενδεχομένως να επιβαρύνει επιπλέον τα υπάρχοντα σχολεία, οπότε θα πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, όπως και της Κλειούς.
Δεν μπορεί να γίνεται λόγος για επέκταση των υπαρχόντων σχολείων με κατασκευή επιπλέον αιθουσών αφού κάτι τέτοιο σημαίνει αυτομάτως πρόβλεψη για επέκταση προαύλιων χώρων, επιπλέον αιθουσών πολλαπλών χρήσεων αλλά και τουαλετών σε ανεπαρκείς σε τετραγωνικά χώρους, οι προβλέψεις για τους οποίους ήδη καταστρατηγούνται στην πλειοψηφία των σχολείων λόγω του υπερκορεσμού τους από μαθητικό πληθυσμό. Ταυτόχρονα, αυτό σπρώχνει περισσότερο στην απαράδεκτη εφαρμογή του ανώτατου ορίου που προβλέπει ο νόμος, για 27 μαθητές/ τμήμα.
Όμως και η «λύση» που προτείνεται για ενοικίαση τόσο μεγάλου κτηρίου ικανού να φιλοξενήσει Δημοτικό είναι ανεδαφική αφού δεν υπάρχουν τέτοια κτήρια διαθέσιμα στις δύο κοινότητες που δεν έχουν αξιοποιηθεί. Ακόμα και αν τέτοια υπήρχαν, δε μπορεί τα σχολεία να είναι νοικιασμένα, με κίνδυνο, όταν λήξει το συμβόλαιο, να μείνουν «στον αέρα» όπως παραλίγο να γίνει φέτος το καλοκαίρι με το νοικιασμένο κτίριο της οδού Μπλέσσα που στεγάζεται το παράρτημα του 2ου Νηπιαγωγείου Παπάγου.
Το οικόπεδο στην Παναγιώτου ήταν εξ αρχής χαρακτηρισμένο ως χώρος ανέγερσης σχολείου και έτσι θα έπρεπε να παραμείνει. Το ότι μετέπειτα μετατράπηκε σε πάρκο δεν είναι λογικό να αλλάζει την αρχική του χρήση. Το γεγονός ότι για 50 χρόνια, παρά το χαρακτηρισμό του οικοπέδου ως χώρου για σχολείο, αυτό δε φτιάχτηκε ως τώρα καταδεικνύει τις ευθύνες του Υπουργείου, των δημοτικών αρχών, των εμπλεκόμενων αρμόδιων υπηρεσιών, που δεν προέβλεψαν έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό που να έχει κριτήριο την ύπαρξη σύγχρονων, ασφαλών και επαρκών σχολικών υποδομών, διαθέτοντας τα απαραίτητα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό. (Ο ορισμός χρήσης του 338α έγινε το 1969 και από τότε μέχρι και σήμερα, γίνεται αναφορά στην χρήση του οικοπέδου ως χώρος ανέγερσης σχολείου σε σχετικά ΦΕΚ (139/Δ/1969- 193/Δ/1970- 414/Δ/1977).
Η Ένωση Γονέων είχε πάρει μέρος στην διαβούλευση που πραγματοποίησε ο Δήμος το 2013 για το θέμα, τόσο μέσω της Επιτροπής Διαβούλευσης δια των εκπροσώπων της σε αυτή, όσο και σε επίπεδο τοποθέτησης και κατάθεσης παρατηρήσεων και σχολίων από την διοίκησή της, υποστηρίζοντας την ανέγερση των σχολείων. Το ΓΠΣ υπερψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο. Το 1997 η τότε Δημοτική Αρχή διαμόρφωσε τον χώρο σε πλατεία, και πρόσθεσε σιντριβάνι, αγαλματάκι, παγκάκια, παιδική χαρά. Σε ότι αφορά σε πρόσωπα αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν η ίδια δημοτική αρχή που το 2013 κατέγραψε την χρήση του 338α στο ΓΠΣ, ως χώρο ανέγερσης σχολείου! Το 2019 η Ένωση, αλλά και οι Σύλλογοι Γονέων του 2ου και του 3ου Δημοτικού Παπάγου, απέστειλαν επιστολές στη Δημοτική Αρχή, διαμαρτυρόμενοι για τη δενδροφύτευση του συγκεκριμένου χώρου που συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «είναι παράλογο να συζητάμε για την προοπτική ανέγερσης νέου σχολικού κτηρίου στην κοινότητα Παπάγου και την ίδια στιγμή να δενδροφυτεύουμε με 120 δένδρα τον χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει ένα τέτοιο κτήριο». Το 2020 (17/7), ανακοινώθηκε με ΦΕΚ η ίδρυση του 4ου Δημοτικού Σχολείου Παπάγου και του 4ου Νηπιαγωγείου Παπάγου, η στέγαση των οποίων θα γίνει με την ανέγερση σχολικού κτιρίου στο οικόπεδο 338α (Πλατεία Παναγιώτου).
Οι διαδικασίες ίδρυσης και κατασκευής ενός σχολείου με ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων αρμόδιων φορέων (Υπουργείο, ΚΤΥΠ, Δήμος) είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρες, οπότε εφόσον ήδη έχουν ιδρυθεί τα 4ο δημοτικό και 4ο νηπιαγωγείο Παπάγου και 7ο νηπιαγωγείο Χολαργού, οποιαδήποτε αλλαγή στην έδρα θα καθυστερούσε ακόμα περισσότερο την κατασκευή τους. Σε κάθε περίπτωση εμείς ζητάμε σχολεία αν μπορεί να εξασφαλιστεί η γρήγορη ανέγερσή τους, χωρίς καμία επιπλέον καθυστέρηση από τις ήδη δρομολογημένες ενέργειες. Δεν θα είχαμε αντίρρηση ακόμη και με αλλαγή έδρας, εφόσον υπάρχει τεκμηριωμένη συγκεκριμένη πρόταση και όχι γενικολογίες ότι κάπου αλλού θα μπορούσε αυτό να κατασκευαστεί, καθώς και ισχυρές έγγραφες δεσμεύσεις και ολοκληρωμένος σχεδιασμός από όλους τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας με σαφές χρονοδιάγραμμα, από το οποίο δε θα προκύπτει καμία επιπλέον χρονοτριβή ή καθυστέρηση για την ανέγερσή του.
Η όλη συζήτηση δεν προσφέρεται για αντιπαραθέσεις, τουλάχιστον για όσους έχουν καλή προαίρεση και δεν υπηρετούν σκοπιμότητες άλλου είδους.
Η πολιτεία έχει την απόλυτη ευθύνη, μέσω των αρμόδιων φορέων της να δώσει εδώ και τώρα λύση, που να ικανοποιεί και την ανέγερση των απαραίτητων σχολικών κτιρίων και να εξασφαλίζει στους κατοίκους, στους γονείς και τα παιδιά επαρκείς χώρους πρασίνου.
Κατόπιν πολλών πιέσεων και αιτημάτων του γονεΪκού κινήματος και όλης της σχολικής κοινότητας έγινε η αρχή με την ίδρυση των εν λόγω σχολείων. Η πίεση συνεχίζεται για την γρήγορη έναρξη των διαδικασιών για την ανέγερσή τους. Δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε οποιαδήποτε κωλυσιεργία.