03 Φεβρουαρίου 2021

ΣΥΝΟΨΗ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ 15/01/2021, ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΠΑΠΑΓΟΥ-ΧΟΛΑΡΓΟΥ

 


Σε ερωτήματα και θέματα που τέθηκαν για συζήτηση από Εκπαιδευτικούς, Συλλόγους Γονέων, εκπροσώπους 15 μελών και από την Ένωση Γονέων, δόθηκαν οι ακόλουθες απαντήσεις από την Υπουργό: 

 Δεν υπάρχει ακόμη απόφαση για την επαναλειτουργία Γυμνασίων και Λυκείων 

 Έχει δημιουργηθεί πλατφόρμα τεστ για covid19, για εκπαιδευτικού και για μαθητές του Λυκείου, ενώ γίνονται δειγματοληπτικά τεστ σε ανοιχτά σχολεία 

 Σχετικά με τις Πανελλαδικές εξετάσεις: α) η θεσμοθέτηση βάσης εισαγωγής, είναι η μόνη αλλαγή και επιδρά μετά το τέλος των εξετάσεων και όχι στην υπόλοιπη διαδικασία προετοιμασίας και των εξετάσεων, β) οι αλλαγές στο μηχανογραφικό θα ισχύσουν από το 2022 γ) από του χρόνου, τα Πανεπιστήμια, θα έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν ακαδημαϊκούς συντελεστές εισαγωγής δ) το μηχανογραφικό 2 φάσεων, στοχεύει σε πιο συνειδητές και λιγότερο τυχαίες επιλογές, 30% των οποίων δεν αποφοιτά ποτέ ε) δεν υπάρχει μείωση του αριθμού των εισακτέων, αλλά διαφοροποίηση των προϋποθέσεων εισαγωγής στ) για τις μετεγγραφές, υπάρχει νέο καθεστώς, βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων 

 Σχετικά με θέματα που έθεσε η Ένωση Γονέων: α) για αιτήματα της Ένωσης που έχουν μείνει αναπάντητα από το Υπουργείο, να σταλούν μέσω του Δήμου, ώστε να εξεταστεί γιατί δεν απαντήθηκαν β) τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό που έχουν ληφθεί, είναι πιο αυστηρά από ότι σε άλλες χώρες: π.χ. χρήση μάσκας από 4 ετών, ενώ σε άλλες χώρες από 12 ετών και αργότερα από 6 ετών γ) βάση δεδομένων, δεν υπάρχουν καθόλου τάσεις διασποράς του κορωνοϊού στα σχολεία δ) έχει επιτευχθεί συμφωνία με όλους τους παρόχους, για δωρεάν χρήση δεδομένων για την τηλεκπαίδευση ε) σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κινητό, υπολογιστής ή τάμπλετ, δίνεται η δυνατότητα δωρεάν χρήσης τηλεφώνου για τηλεκπαίδευση στ) η χρηματοδότηση για την Παιδεία, έχει αυξηθεί κατά 142 εκατ.€

  Σχετικά με τη λειτουργία των Σχολείων: α) μετά από 2 μήνες λειτουργίας των σχολείων (πριν κλείσουν), μόλις το 0,7% έμειναν κλειστά λόγω προβλημάτων β) 80000 εκπαιδευτικοί είναι εγγεγραμμένοι για ψηφιακή εξειδίκευση γ) και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, θα συνεχιστεί η χρήση των ψηφιακών εργαλείων: άλμα στην ψηφιοποίηση δ) ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών θα γίνει πριν από τον γενικό πληθυσμό, αλλά δεν είναι υποχρεωτικός και δεν υπάρχει μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών ε) δεν γίνεται χρήση της εκ περιτροπής λειτουργίας, διότι αφενός δεν υπήρχαν κατά συρροή κρούσματα και αφετέρου, για την αποφυγή αναστάτωσης των οικογενειών (1 ημέρα παρακολούθηση δια ζώσης, 1 όχι ,κλπ) στ) για τη βαθμολόγηση των μαθητών, τα διαγωνίσματα του 1ου τετραμήνου θα χρησιμοποιηθούν και στο 2ο , όπως και στο Λύκειο και αυτά θα εξεταστούν μετά την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο. Υπάρχει απόφαση, ώστε να μπορούν να μη γίνουν ωριαία διαγωνίσματα 1ου Τετραμήνου αν δεν ανοίξουν τα σχολεία και στα Γυμνάσια, όπως ίσχυε και στα Λύκεια και να υπάρχει μόνο προφορικός βαθμός για το Α Τετράμηνο και να γίνουν ωριαία διαγωνίσματα, μόνο στο Β Τετράμηνο. ζ) για θέματα σχολικών κτιρίων, οι ενδιαφερόμενοι να ενημερώσουν το Υπ. Παιδείας για να προωθηθούν στο Υπ. Υποδομών η) δεν είναι εφικτό να δοθεί παράταση στη σχολική χρονιά, διότι αυτό θα επηρεάσει τις πανελλήνιες (χρήση σχολείων σαν εξεταστικά κέντρα) θ) η πρόοδος της ύλης είναι ικανοποιητική, αλλά αυτό που είναι άγνωστο, είναι η αφομοίωσή της ι) έχει ανατεθεί μελέτη για τις επιπτώσεις της πανδημίας, στο Ινστιτούτο Ψυχοσυναισθηματικής Υγείας κ) η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη και θα προβλέπεται από το επόμενο νομοσχέδιο, ενώ θα συνδέεται με την επιμόρφωση. Επίσης θα προβλέπεται μεγαλύτερη αυτονομία των σχολείων λ) σχετικά με την παρουσία ψυχολόγων στα σχολεία, θα δοθεί προτεραιότητα στην ενίσχυσή τους μ) σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία, θα υλοποιηθεί από τον Σεπτέμβρη 2021, μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τα οποία θα είναι υποχρεωτικά και μέρος του ωρολογίου προγράμματος και θα εστιάζουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως (μεταξύ άλλων) για παράδειγμα: εθελοντισμός, πρώτες βοήθειες, οδηγική ασφάλεια, επιχειρηματικότητα, ώστε να μην περιοριζόμαστε μόνο σε μετάδοση της γνώσης. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός θα είναι υποχρεωτικός στην Γ Γυμνασίου ν) φέτος μέχρι πριν τον αγιασμό είχαν προσληφθεί 50000 αναπληρωτές ξ) στο site του Υπουργείου, υπάρχει αυτόματη ενημέρωση του αριθμού των σχολείων, που είναι σε αναστολή λειτουργίας ο) για την πρόβλεψη διοικητικού προσωπικού στα σχολεία, ίσως γίνει εφικτό με τη βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης, στο οποίο έχει γίνει και αίτημα, για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των σχολείων 

 Σχετικά με τα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου: α) για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, η χώρα μας είναι 4η σε χαμηλότερο αριθμό παιδιών ανά τμήμα, μεταξύ των χωρών του ΟΣΑ, τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση β) για τους εκπαιδευτικούς που νοσούν, υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο, για συμβάσεις εργασίας για 3 μήνες γ) είναι σημαντικό να γίνονται συστηματικά τεστ στους εκπαιδευτικούς, στα 386 σημεία, που υπάρχουν διαθέσιμα στη χώρα δ) για τα τμήματα ένταξης, να της σταλούν, μέσω του Δημάρχου τα σχετικά αιτήματα. 

 Συμπερασματικά, προκύπτει ότι: 

 Τέθηκαν καίριοι προβληματισμοί από όλους τους φορείς της σχολικής κοινότητας, που ανέδειξαν ουσιαστικά προβλήματα τα οποία επιτείνονται σε καιρό πανδημίας, χωρίς ωστόσο να δοθούν ουσιαστικές απαντήσεις-λύσεις 

 Επίκαιρα θέματα απαντήθηκαν από την Υπουργό με γενικό και αόριστο τρόπο

  Παρότι οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων της Α Βάθμιας εκπαίδευσης, δεν πρόλαβαν να τοποθετηθούν παρουσία της Υπουργού, τα προβλήματα είχαν ήδη αναφερθεί από τους φορείς που πρόλαβαν να τοποθετηθούν, κάτι που αποδεικνύει ότι τα προβλήματα αυτά αφορούν στο σύνολο της σχολικής κοινότητας μαθητώνεκπαιδευτικών- γονιών

  Φαίνεται ότι η Παιδεία δεν αποτελεί προτεραιότητα της Πολιτείας, αλλά αντιμετωπίζεται ως κόστος 

Συνοψίζοντας, η συνάντηση κρίνεται ότι είχε ως κύριο στόχο, από την πλευρά της Υπουργού, την «διαφήμιση» του μεταρρυθμιστικού έργου καθώς και των ελάχιστων και μη επαρκών μέτρων που έχουν ληφθεί στα σχολεία για την αντιμετώπιση της πανδημίας, χωρίς ουσιαστικές απαντήσεις – λύσεις στα προβλήματα που ταλαιπωρούν την σχολική κοινότητα. Αποδεικνύεται, από όσα ειπώθηκαν, ότι ως Ένωση Γονέων έχουμε αφουγκραστεί σωστά όλους αυτούς τους προβληματισμούς κι επομένως έχει μεγάλη σημασία να συνεχιστεί η πίεση και οι διεκδικήσεις προς τους αρμόδιους φορείς, με συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων της εκπαιδευτικής – σχολικής κοινότητας.

 Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού 

Φεβρουάριος 2021

​ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΠΑΓΟΥ - ΧΟΛΑΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟ​ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

Η Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού στηρίζει τον αγώνα των μαθητών και των   φοιτητών ενάντια στο νομοσχέδιο που θέλει να καταθέσει η κυβέρνηση ...