Ακολουθεί κείμενο της Α-Γ ΕΛΜΕ, το οποίο συνυπογράφει η Ένωσή μας, μαζί με άλλες Ενώσεις του Βορείου τομέα, για την κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Λύκεια. και κάλεσμα για συμμετοχή στην κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί αύριο, Τρίτη 10 Μαίου 2022 και ώρα 14:00 στη Διεύθυνση β'βάθμιας Εκπαίδευσης Β' Αθήνας.
ΟΧΙ στη βεβιασμένη ικιξκληρωση της ύλης και στην Τράπεζα Θεμάτων στην Α' και Β' Λυκείου
Στις 20 Μαρτίου 2022, ενάμιση μόλις μήνα πριν το τέλος των μαθημάτων και εξίμιση μήνες μετά την έναρξή τους, στάλθηκε από το Υπουργείο Παιδείας προς τα σχολεία εγκύκλιος που απαιτεί από τους καθηγητές να ολοκληρώσουν την διδακτέα ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται με Τράπεζα Θεμάτων στην Α' και Β' Λυκείου όλων των σχολείων (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΝΕΕΓΥΛ κτλ), όταν γνωρίζει το Υπουργείο ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά αφιερώθηκε πολύς χρόνος - παρόλο που δεν δόθηκε επίσημη οδηγία ενώ ήταν απαραίτητο για την εισαγωγή στη νέα ύλη - για να καλυφθούν τα κενά των προηγούμενων ετών λόγω της τηλεκπαίδευσης. Συγχρόνως, χάθηκαν πολλές διδακτικές ώρες λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων αλλά και λόγω απουσιών πολλών μαθητών και εκπαιδευτικών από την έξαρση του κορωνοϊού.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με το έγγραφο θα πρέπει:
«Όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της.»
Δηλαδή επειδή κατά το Υπουργείο η ύλη δεν έχει προχωρήσει στα εξεταζόμενα μαθήματα (Τράπεζα Θεμάτων) δίνει τη δυνατότητα στο σχολείο να αντικαταστήσει ώρες μαθημάτων όπως Αγγλικά, Γυμναστική, Πολιτική Παιδεία με Αρχαία, Μαθηματικά, Φυσική κλπ.
Και διερωτώμαστε:
Ως εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές ζητούμε:
Συγκεκριμένα σύμφωνα με το έγγραφο θα πρέπει:
«Όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της.»
Δηλαδή επειδή κατά το Υπουργείο η ύλη δεν έχει προχωρήσει στα εξεταζόμενα μαθήματα (Τράπεζα Θεμάτων) δίνει τη δυνατότητα στο σχολείο να αντικαταστήσει ώρες μαθημάτων όπως Αγγλικά, Γυμναστική, Πολιτική Παιδεία με Αρχαία, Μαθηματικά, Φυσική κλπ.
Και διερωτώμαστε:
- Μετά από 2 χρόνια πανδημίας και τηλεκπαίδευσης τα παιδιά έχουν μαθησιακά κενά. Πως θα εμπεδώσουν την νέα ύλη και με τόσο γρήγορους ρυθμούς ώστε να προετοιμαστούν για να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες που δημιουργούνται με την Τράπεζα Θεμάτων;
- Καθώς με απόφαση του Υπουργείου για την πανδημία ένα τμήμα κλείνει μόνο όταν νοσούν το 50%+1 των μαθητών του, πως είναι δυνατόν να γίνει παράδοση νέας ύλης όταν σε ένα τμήμα δύνανται να λείπουν έως και οι μισοί μαθητές; Θα δημιουργηθούν μαθητές δύο ταχυτήτων εντός του ίδιου τμήματος;
- Στα τμήματα που τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός με καθυστέρηση που φτάνει μέχρι και την άνοιξη (το γνωστό ημίμετρο πρόσληψης αναπληρωτών) πότε θα προλάβει να βγάλει την ύλη με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να μπορούν να την εμπεδώσουν;
- Η «αναμόρφωση ωρολογίου προγράμματος» που συνεπάγεται α) απλήρωτες υπερωρίες, β) υποβάθμιση των μαθημάτων που δεν εξετάζονται με Τράπεζα Θεμάτων και γ) μετατροπή του σχολείου σε φροντιστήριο, θεωρείται παιδαγωγικά σωστή; Κι αν ναι, σύμφωνα με ποια παιδαγωγική θεωρία;
- Είναι άραγε εκπαιδευτικά σωστό τα παιδιά να διδάσκονται τις τελευταίες έξι εβδομάδες μόνο Φυσική, Μαθηματικά, Χημεία, Βιολογία, Λογοτεχνία και Έκθεση, χωρίς τα μαθήματα που συντελούν στην ευρύτερη πνευματική, ψυχική και σωματική ανάπτυξη και καλλιέργεια τους;
- Και όλα τα παραπάνω για ποιον λόγο; Για να «φαίνεται» ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα στην εκπαίδευση;
Ως εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές ζητούμε:
- Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων. Οι εξετάσεις να πραγματοποιηθούν όπως πριν την πανδημία.
- Να μειωθεί η ύλη για τα εξεταζόμενα μαθήματα.
- Να καταργηθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που θα αποκλείσει πολλούς μαθητές από την ανώτατη εκπαίδευση.
- Να υπάρξει ο απαραίτητος σχεδιασμός ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά των μαθητών που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης και των πολλών απουσιών της φετινής χρονιάς.
- Να γίνουν άμεσα όλοι οι απαιτούμενοι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, ώστε να μην υπάρχουν μαθητές και σχολεία πολλών κατηγοριών, λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού το επόμενο σχολικό έτος.