05 Απριλίου 2023

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για το νέο σχολείο στην κοινότητα Παπάγου

Μύθος 1: Δεν υπάρχει ανάγκη για νέα σχολεία στην κοινότητα Παπάγου

Απάντηση:

Παρά τις ανακοινώσεις για προβλεπόμενες εγγραφές λιγότερων μαθητών κάθε χρονιά, η πραγματικότητα είναι άλλη. Τα τμήματα των σχολείων του Δήμου πλησιάζουν το ανώτατο όριο μαθητών ανά τάξη και στα περισσότερα σχολικά συγκροτήματα, όχι μόνο χρησιμοποιείται η κάθε διαθέσιμη αίθουσα, αλλά αλλάζουν χρήση και αίθουσες που δημιουργήθηκαν για άλλο σκοπό (πχ αίθουσες πολλαπλών χρήσεων), ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι εν έτι 2023, στο 2ο & 3ο Δημοτικό Παπάγου, λειτουργούν εδώ και πάρα πολλά χρόνια 4 αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ και ένα εργοταξιακό ISOBOX. Άλλες 2 αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ λειτουργούν στο γειτονικό 2ο Νηπιαγωγείο Παπάγου.

Σήμερα σε νοικιασμένα κτίρια νηπιαγωγείων της κοινότητας Παπάγου, με αβέβαιο το αν θα μπορεί η μίσθωση να συνεχιστεί και στα επόμενα χρόνια, φοιτούν 50 μαθητές (στο μισθωμένο κτίριο της οδού Μπλέσσα) και στις ΠΡΟΚΑΤ του 2ου Νηπιαγωγείου άλλοι 41. Επιπλέον περισσότεροι από 95 μαθητές συν μία εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, στεγάζονται στις ΠΡΟΚΑΤ και στο εργοταξιακό ISOBOX του 2ου & 3ου Δημοτικού Παπάγου.

Συνολικά 186 μαθητές λοιπόν, στην κοινότητα Παπάγου, δεν έχουν τις κατάλληλες συνθήκες φοίτησης και χρειάζονται νέο σχολείο ΧΘΕΣ.

Επιπλέον, η πραγματικότητα δείχνει ότι θα έπρεπε το Υπουργείο να ορίσει ακόμα χαμηλότερο όριο μαθητών ανά τάξη, καθώς οι συνθήκες αλλάζουν και δεν είναι καθόλου αποτελεσματική η λειτουργία τμημάτων με τόσους πολλούς μαθητές, πρώτα και κύρια για παιδαγωγικούς λόγους, αλλά και για λόγους ασφαλείας των μαθητών. Υπενθυμίζουμε, ότι η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, αποφασίστηκε με νόμο κατά τη διάρκεια της έξαρσης της πανδημίας του covid-19.

 

Μύθος 2: Στα σχολεία της κοινότητας Παπάγου, εγγράφονται μαθητές από άλλες γειτονιές.

Απάντηση:

Σήμερα, 5 Απριλίου 2023, οι εγγραφές νέων μαθητών για την Α’ τάξη στο 2ο & 3ο Δημοτικό Παπάγου είναι πάνω από 70, με το σχολείο να μπορεί να δεχτεί έως 75 (σε τρία 25άρια τμήματα, καθώς αυτός είναι ο ανώτατος αριθμός ανά τμήμα, που αυξήθηκε και νομοθετήθηκε εν μέσω πανδημίας), αν υποθέσουμε ότι κανένας από τους νέους αυτούς μαθητές δε θα χρήζει ανάγκης για ύπαρξη εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης, ενώ αναμένεται να γίνουν και άλλες αιτήσεις για εγγραφές και μετεγγραφές, έως το Σεπτέμβριο, λόγω μετακομίσεων ή αλλαγής από ιδιωτικά, όπως άλλωστε γίνεται κάθε χρόνο.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για εγγραφή μαθητών είναι επίσημα έγγραφα μέσω ΓΓΠΣ και όχι κάποιος λογαριασμός ΔΕΚΟ, όπως συνέβαινε παλαιότερα. Οι διευθύνσεις των σχολείων δεν έχουν κανένα τρόπο να πιστοποιήσουν την αυθεντικότητα των συγκεκριμένων εγγράφων και άρα είναι υποχρεωμένες να κάνουν δεκτή την κάθε τέτοια αίτηση.

Το γεγονός ότι μπορεί παιδιά από όλο το Δήμο να εγγράφονται σε σχολεία που δεν αντιστοιχούν στα καθορισμένα όρια του πλησιέστερου σε αυτά σχολείου σε σχέση με την κατοικία τους, θα πρέπει να είναι γνωστό ότι δεν αποτελεί επιλογή τους, αλλά γιατί δε χωράνε στα σχολεία που η κατοικία τους βρίσκεται εντός των ορίων τους. Αντίθετα, το γεγονός αυτό αυτό που αποδεικνύει είναι η ανάγκη ανέγερσης περισσότερων σχολείων, και όχι κινήσεις για την ακύρωση τέτοιων προσπαθειών, που τελικά οδηγούν σε υπεράριθμα τμήματα, σε άναρχες επεκτάσεις όπως π.χ. με τις ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες και τα isobox, σε παραρτήματα νηπιαγωγείων σε νοικιασμένα κτίρια κλπ.

 

Μύθος 3: Στα ήδη υπάρχοντα σχολεία υπάρχει πλάνο επέκτασης

Απάντηση:

Όντως, υπάρχει μία παλιά μελέτη επέκτασης του 2ου & 3ου Δημοτικού Παπάγου, που μιλάει για προσθήκη 5 αιθουσών, πάνω από την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και στην περιοχή που υπάρχει ένα στέγαστρο. Ρεαλιστικά και αν υποθέσουμε ότι η μελέτη δεν έχει κανένα πρόβλημα, αν ξεκινούσαν αύριο οι διαδικασίες διαγωνισμού και υλοποίησης, ο χρόνος παράδοσης θα ήταν μετά από 4 έτη.

Όμως, αυτό θα προϋπόθετε να γίνονται εργασίες κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου για τουλάχιστον 2 έτη. Παράλληλα, με την πληρότητα που παρουσιάζουν τώρα τα σχολεία, δε θα μπορούσε να μετακινηθεί κανένας μαθητής σε άλλο σχολείο, για να ολοκληρωθούν οι εργασίες.

Και φυσικά αυτή η επέκταση θα πρέπει να συνυπολογίσει την αύξηση και των λοιπών υποδομών μίας σχολικής μονάδας (προαύλιο, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, τουαλέτες) για τους παραπάνω μαθητές που θα κληθεί να φιλοξενήσει.

 

Μύθος 4: Να μη γίνει το σχολείο στο οικόπεδο της Παναγιώτου. Υπάρχουν άλλες διαθέσιμες εκτάσεις για να γίνει το σχολείο.

Απάντηση:

Από το 1969 είναι ορισμένη η ανέγερση σχολείου στο συγκεκριμένο οικόπεδο. Οι επικαιροποιήσεις και η ίδρυση του σχολείου το 2020 δεν άλλαξε κάτι σε αυτό το πλάνο. Μικροπολιτικά παιγνίδια με δεντροφυτεύσεις δεν άλλαξαν τίποτα στο συγκεκριμένο ορισμό της θέσης του νέου σχολείου.

Κενές εκτάσεις στην ευρύτερη περιοχή προφανώς και υπάρχουν. Όμως κάποιες, όπως πχ όλη η περιοχή κάτω από την Πίνδου (πολυκατοικίες ΑΟΟΑ και εμπορικό κέντρο) είναι εκτός σχεδίου, σε δασική έκταση. Άλλες ανήκουν στον ΑΟΟΑ και είναι υπερβολικά ακριβή η προσπάθεια αγοράς τους από το Δήμο (η ελεύθερη έκταση που βρίσκεται επί των οδών Πίνδου και Αργυροκάστρου εκτιμάται από τον ΑΟΟΑ στα 7.500.000€) .

Ακόμα κι αν βρισκόταν ιδανική έκταση σήμερα και θεωρώντας ότι δε θα αντιδρούσε η εκεί γειτονιά, οποιαδήποτε διαδικασία ορισμού της για κατασκευή σχολείου θα ήταν μία εκ νέου χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία.

Εκτός των παραπάνω, οι συντάκτες της προσφυγής στο ΣτΕ, η οποία περιέργως δεν έχει αναρτηθεί στις πλατφόρμες συλλογής υπογραφών, ξεκαθαρίζουν ότι ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις. Συγκεκριμένα στην αίτηση ακύρωσης αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι ακύρωση ζητείται και για την «με αρ. Φ.10/90544/ΜΑ/Δ1/2020 απόφασης των Υφυπουργών Οικονομικών- Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα, «Ιδρύεις, προαγωγές και συγχωνεύσεις Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων 2020-2021» (ΦΕΚ Β’ 2889/17.07.2020). Δηλαδή, ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΒΛΗΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΙΔΡΥΘΗΚΑΝ ΤΟ 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΤΟ 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΤΟ 6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΟΛΑΡΓΟΥ, ΤΟ 7ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΟΛΑΡΓΟΥ. Με λίγα λόγια, ούτε στον Παπάγο να φτιαχτούν τα αναγκαία σχολεία, ούτε το 7ο Νηπιαγωγείο Χολαργού να λειτουργήσει εφόσον σχεδιαστεί η στέγασή του η οποία καθυστερεί ήδη σημαντικά, και το 6ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού που λειτουργεί να κλείσει! Μόνο και μόνο από αυτή τη διατύπωση που περιλαμβάνεται στην αίτηση ακύρωσης, μπορεί κάθε καλοπροαίτερος γονέας και κάτοικος της περιοχής να αναλογιστεί τι θα σήμαινε κάτι τέτοιο για τα σχολεία του Δήμου μας.

 

Μύθος 5: Το σχολείο στο οικόπεδο της οδού Παναγιώτου θα προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Απάντηση:

Προφανώς το νέο σχολείο στο οικόπεδο της οδού Παναγιώτου θα αλλάξει τις συνθήκες της εκεί γειτονιάς. Είναι λογικό να δημιουργήσει κάποια κυκλοφοριακή συμφόρηση συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, όπως γίνεται σε κάθε σχολείο. Από τη στιγμή που η ανάγκη για νέο σχολείο είναι επιτακτική, δε μπορεί μια μικρή τέτοια “ταλαιπωρία” να σταθεί εμπόδιο στην ανέγερση. Η Δημοτική Αρχή οφείλει να το λάβει υπόψη της και να φροντίσει να είναι όσο μικρότερη γίνεται, αυτή η “ταλαιπωρία”.  Ταυτόχρονα, η γειτνίαση του σχολείου με κατοικίες μαθητών πλησίον του, μπορεί να διευκολύνει την προσέλευση και αποχώρησή τους χωρίς τη χρησιμοποίηση μεταφορικού μέσου.

 

Μύθος 6: Δεν πρέπει να χαλάσει το “δάσος” της οδού Παναγιώτου.

Απάντηση:

Για το τέλος αφήνουμε τον αγαπημένο μας μύθο, που ακούστηκε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου από υποψήφιο δήμαρχο.  Σύμφωνα λοιπόν με τον συγκεκριμένο, στο οικόπεδο της οδού Παναγιώτου υπάρχει ένα “δάσος”. Η εικόνα από το Google earth όμως τον διαψεύδει.

Στη συγκεκριμένη έκταση υπάρχουν σίγουρα κάποια δέντρα, τα περισσότερα από τα οποία είναι περιμετρικά στο οικόπεδο. Για την ανέγερση του σχολείου δε θα χρειαστεί να κοπούν όλα. Η Δημοτική Αρχή οφείλει να υλοποιήσει τη δέσμευσή της ότι για κάθε 1 δέντρο που θα χαθεί θα αντικατασταθεί με 5. Αναμένουμε να ενημερώσει για την τοποθεσία που αυτά θα φυτευτούν και εμείς ως Ένωση Γονέων, με χαρά θα παρακινήσουμε τους Συλλόγους Γονέων να συμβάλλουμε στη δεντροφύτευσή τους.

Μάλιστα, θεωρούμε ότι με την άνθιση της εγκληματικότητας, ένα “δάσος” στον αστικό ιστό θα ήταν πολύ πιο επικίνδυνο από ένα πράσινο σχολείο που σέβεται τις ιδιομορφίες της περιοχής.

 

Το σχολείο πρέπει να λειτουργήσει ΧΘΕΣ. Οποιαδήποτε καθυστέρησή του και οποιαδήποτε άλλη προσπάθεια, χωρίς πραγματικά και ρεαλιστικά δεδομένα και αντιπροτάσεις, εξυπηρετεί μόνο προσωπικά συμφέροντα και όχι συνολικά το καλό της κοινότητας.


Η συζήτηση για το 4ο Νηπιαγωγείο και το 4ο Δημοτικό Παπάγου στο Δημοτικό Συμβούλιο

Δελτίο Τύπου για τη δράση για τα 51 χρόνια από τον ξεσικωμό του Πολυτεχνείου

​ Δεκάδες γονείς, μαζί με τα παιδιά τους μαθητές, από τα σχολεία του Παπ ​ άγου ​  - Χολαργού ανταποκριθηκαν στο κάλεσμα της Ένωσης Γονέων κ...